Ballstad Slip

Logo og profil
Kommunikasjonsrådgivning
Webdesign
Foto

Del på Facebook
Del på Twitter

Ballstad Slip ble etablert i 1918. Slipen vises godt der den ligger idyllisk til på Ballstad i Lofoten. Det store bygget med veggmaleriene er fredet og er blitt et landemerke.

Ballstad Slip har i dag rundt 40 medarbeidere, og etter en omorganisering består de nå av tre avdelinger; Skipsverft, Skipshandel og Flåteservice.

Riktig Spor fikk i oppdrag å designe ny logo og identitet, og lage et system for de forskjellige avdelingene. Inspirasjon var det svært lett å finne. Ballstad Slip er ekte håndverk omgitt av nordnorsk og barsk natur. Stikkordene er treverk, metall, mur, båt, fiske og verksted.

Med dette som utgangspunkt har vi utviklet en identitet som skal vises, og som er ujålete og autentisk. Den fokuserer på overflatene vi finner på slipen, og under navnetrekket i logoen ser vi en stilisert slipvogn. Stensilformen på logoen gjør den enkel å reprodusere, samtidig som den drar tankene tilbake i tid, til fiskekasser og industri. Blåfargen er hentet fra havet, mens den oransje skal vises så godt som overhodet mulig. Når man kikker seg rundt i verksted og på kontorer på Ballstad, er det blått og oransje som går igjen. Og med medarbeidere som er avhengig av verneutstyr er det svært viktig å vises.

De har et bredt utvalg av arbeidslær og biler, og det har vært utrolig morsomt å jobbe med så mange spennende flater.

Vi har også utviklet ny webside. Her startet prosessen med webstruktur og webdesign før siden ble utviklet i WordPress. Dette er en skreddersydd løsning som er nøyktig tilpasset Ballstad Slips behov og ønsker.
Den nye websiden kan du se her.