DIPS – rekrutteringskampanje

Reklame
Kommunikasjonsrådgivning

Del på Facebook
Del på Twitter

DIPS er et av Nordens største programvarehus. De utvikler fremtidens e-helseløsninger og har over 80.000 brukere. Mot slutten av 2012 hadde de behov for 50 nye medarbeidere.

Etter en byråkonkurranse var det stor jubel hos Riktig Spor da vi ble valgt som partner for denne kampanjen. Utfordringen var tøff: DIPS skulle ha tak i blant annet programmerere og systemutviklere, de beste i bransjen, og helst de som ikke var på jakt etter ny jobb.

Her ble det utviklet en omfattende kampanje, hvor bruk av sosiale medier var sentralt. Det overordnede konseptet er tuftet på at dagens DIPSere er de beste ambassadører for å «selge» arbeidsplassen sin.

Vi begynte med det «indre» og redesignet karrieresidene på www.dips.no. Dette var primært en digital kampanje, så landingssiden måtte selge budskapet vi ville formidle.

For å få fram budskapet ble det laget filmer med 14 medarbeidere fra ulike avdelinger. Deadline Media sto for produksjonen, og løste dette briljant i løpet av kort tid. Filmene ligger på DIPS sin Youtube-kanal, og er integrert på karrieresidene.

Det ble også laget en 30-sekunders kinofilm som gikk på lufta i romjula 2012 i Oslo, Trondheim, Bodø og Tromsø.

Når nettsiden og filmene var ferdig, var det klart for lansering. I tillegg til noe annonsering i lokalaviser i Bodø, Tromsø og Trondheim (web og print) har Facebook vært en sentral kanal. Her har vi kjørt offensivt ut med planlagte statuser som har generert mye likes og kommentarer, annonsering, promotering, sponsing og ikke minst deling.

I 2013 jobbet vi videre med fase 2, og behovet for nye medarbeidere har økt ytterligere. Nå er de på jakt etter totalt 100 medarbeidere. Responsen var overveldende, og DIPS fikk mange gode søkere. Vi gleder oss stort over resultatet.

Besøk siden →
Besøk Facebooksiden →