DIPS

Reklamekampanje
Kommunikasjonsrådgivning

Del på Facebook
Del på Twitter

DIPS er den største leverandøren av systemer for elektronisk pasientjournal (EPJ) til norske sykehus. De utvikler stadig nye løsninger, og en av de siste er e-resept. E-resept er, som navnet indikerer, elektroniske resepter mellom sykehuset og apoteket. Denne løsningen er sømløst integrert i DIPS Pasientjournal, og gir brukerne bedre kontroll og arbeidsflyt. Man har all informasjonen samlet på ett sted, og slipper håndtering av papirresepter.

Vår oppgave var å utarbeide et kreativt reklamekonsept for lansering av e-resept. Målgruppen er beslutningstakere og brukere i helseforetakene, og dette skulle kommuniseres i fagpresse og på web. Konseptet skulle ha stoppeffekt og skille seg ut fra de øvrige annonsene i f.eks Dagens Medisin, Overlegen, Sykepleieren, IT-Helse osv.

Løsningen er tuftet på følgende innsikt: Alle vet hva en resept er, og alle skjønner fordelen av å gjøre dette elektronisk. Vi hadde derfor ikke behov for å forklare dette i annonsen. Det bærende elementet i kampanjen ble derfor reseptetiketten som man får på all reseptbelagt medisin. Den ble skreddersydd for e-resept med en humoristisk vinkling, og deretter brukt på en pilleeske og et medisinglass. Prikken over i’en ble de små pilleglassene med godteri som DIPS fikk laget, og som brukes som giveaways på messer og konferanser.

Tilbakemeldingen fra kunder, samarbeidspartnere og egne ansatte var overveldende. «Alle» la merke til annonsene, og de små pilleglassene ble veldig populære – både internt i DIPS og på messer.