Vår gode kunde iTet trengte nye nettsider. Den gamle siden var ikke så veldig gammel, den hadde vært på lufta i 4 år, så bra ut og var responsiv. Hovedmotivasjonen for å starte et nytt webprosjekt, var at den nye mediehverdagen setter nye krav til nettsidene. Den gamle publiseringsløsningen gjorde det komplisert å googleoptimalisere siden, det var vanskelig å dele innhold i sosiale medier på en bra måte, og det var noe tungvint å publisere med den gamle løsningen.

Dette er utfordringer som vi stadig hører fra kunder. Alt er digitalt, man MÅ være på førstesiden på Google, websiden skal selge, Facebook er den største kanalen for trafikk til egen webside, og tempoet er høyt, så det må være enkelt å publisere. Er dette gode grunner for at man skal investere tid og ta kostnadene med å utvikle en ny side? Svaret på dette er helt klart ja.

Prosjektet startet med en grundig gjennomgang av struktur og innhold. Hvilke søkeord skal iTet få treff på i et googlesøk og hva er viktig å løfte fram? Vi designet en ny side i tråd med profilen, og alt ble deretter implementert i en skreddersydd WordPress-løsning. For å oppnå gode treff på Google er innholdet viktig. Det har iTet jobbet mye med, og vår tekstforfatter har bidratt med å utarbeide en rekke referansesaker og artikler.

Besøk siden →