Lofoten Links

Merkevareplattform
Logo og profil
Webdesign
Grafisk design
Skiltprogram

Del på Facebook
Del på Twitter

Lofoten Links åpnet sommeren 2016 verdens nordligste 18-hulls linksbane. Banen har et slående vakkert banedesign, så tett på naturelementene som det er mulig å komme. De hadde behov for å fornye logo, profil og nettside til åpningen. Lofoten Links har en ambisiøs visjon: De skal bli verdens råeste golfbane! Intet mindre.

Riktig Spor har i samarbeid med Lofoten Links utarbeidet en ny merkevareplattform. Den dannet grunnlaget for den nye profilen.  Lofoten Links ønsket å skille seg ut fra «alle andre» golfbaner. De ville fremstå nyskapende i sin kategori. Det nye symbolet henter inspirasjon fra midnattsola. Det er tross alt kun der du kan spille midnattssolgolf på en ekte linksbane. Logofonten er bearbeidet for å gi et barskt og norrønt uttrykk. På den måten tok vi også med oss Lofotens vikingehistorie inn i profilen.

Kevin Murray, en av verdens ledende golf-fotografer, har fanget Lofoten Links på sitt aller beste. Disse bildene er bærende på den nye nettsiden. Besøk lofotenlinks.no her

Vi har laget et omfattende skiltprogram til hele golfbanen, og profilen implementeres fortløpende på alle kommunikasjonsflater.


Lofoten is a perfect example of using what nature has given to create a special place to play golf rather than man interfering with machines that can move mountains.

Malcolm Campbell, tidligere redaktør i Golf Monthly og medlem av The Royal and Ancient Golf Club of St. Andrews