Retura Iris – Ekstrem opprydding

Kommunikasjonsrådgivning
Sosiale medier
Reklame

Del på Facebook
Del på Twitter

Retura Iris ønsket å sette fokus på containerleie rettet mot privatmarkedet. Vi skulle bruke Facebook som kanal, og kampanjen skulle skape trafikk og aktivitet på facebooksiden til Iris Salten.

Etter en morsom ideprosess og inspirerende møter med gjengen på Retura Iris, var konseptet Ekstrem Opprydding etablert. Det er selvsagt basert på tv-realityprogrammet Ekstrem Oppussing. Konseptet er enkelt: Vi postet en status på Facebook hvor vi ba folk sende inn et bilde av et rom, en garasje, et loft eller noe annet de gjerne skulle ha ryddet. Retura Iris trakk ut en vinner og stilte med containere og mannskap for å få jobben gjort. I tillegg til Facebook brukte vi websidene til Retura Iris og Iris Salten. Det ble også sendt ut et nyhetsbrev hvor vi informerte om kampanjen. Raymond Engmark tok et flott bilde av oppryddingsgjengen, et bilde vi brukte for å kommunisere kampanjen i alle kanaler.

Responsen på kampanjen var utrolig bra. Stort engasjement på Facebook, og ikke minst en fantastisk sak i Avisa Nordland da vinneren var kåret og ryddeteamet fra Retura Iris var ute og gjorde jobben. Å kåre en vinner som er så glad for premien, er en bonus. Et sitat fra Berit Rasch summerer det hele: «Det var som å ha vunnet i Lotto da vi fikk beskjed om at vi hadde vunnet. Nå er jeg bare så glad!»

Her kan du lese saken fra Avisa Nordland og se deres video og bildeserie fra ryddingen.