Nordland Musikkfestuke og teamet fra Riktig Spor

Nordland Musikkfestuke og teamet fra Riktig Spor

Nordland Musikkfestuke hadde både lokale, nasjonale og internasjonale byråer å velge blant da de skulle fornye den grafiske profilen for de neste tre årene. Da synes vi det er ekstra stas at de til slutt valgte oss!

– Vi har hatt den samme profilen i noen år nå, og følte det var på tide å fornye seg. Et godt design er viktig med tanke på å matche det kunstneriske innholdet. Det blir spennende å se hvordan vi sammen skal få klassisk musikk til også å se bra ut, sier direktør i Nordland Musikkfestuke, André Wallan Larsen.

Avtale ut 2019

– Etter en grundig prosess kom vi fram til at Riktig Spor var det byrået som traff best når det gjaldt forståelsen av oppdraget. Riktig Spor passer også best med tanke på kompetansebredden i byrået, størrelsen og den geografiske nærheten, sier markedssjef i Musikkfestuka, Fredric Persson.

I tillegg til å lage en ny profil for Musikkfestuka, skal vi også bidra med kommunikasjonstjenester og andre reklamebyrårelaterte oppgaver. Rammeavtalen strekker seg ut 2019.

Bodøs mest spennende kontrakt

Jubelen sto i taket da gladmeldingen kom, og daglig leder Brita er strålende fornøyd med å ha landet det hun mener er Bodøs mest spennende kontrakt.

– Først og fremst er vi veldig glade for å ha fått dette oppdraget. For oss er Musikkfestuka Bodøs kanskje største og artigste kontrakt. Det betyr mye for oss, og dette samarbeidet kommer til å gi oss mange spennende utfordringer de neste tre årene.

Kreativt kommunikasjonskonsept

I tillegg til det grafiske designarbeidet, skal Riktig Spor jobbe med det kommunikasjonsmessige rundt Musikkfestuka.

– Vi vil bidra til å utvide horisonten til nye publikummere, gjennom visuelt design og også det kommunikasjonsmessige. Musikkfestuka må ha et kreativt kommunikasjonskonsept som må kommuniseres godt, og dette er en oppgave vi gleder oss til å ta fatt på, sier Brita.