Gå til hovedinnhold Gå til søk

Status

Stormen samler seg under ny fargerik identitet

Etter seks år med samme identitet og et samtidig taktskifte i Stormen konserthus, var det et stort behov for en fornyelse.

– Nå blir det større samarbeid og mer fargerikt, sier direktør i Stormen konserthus Rasmus Adrian.

Han forteller at den gamle identiteten hadde tre farger i tillegg til sort.

– Riktig Spor har gitt den gamle identiteten en skikkelig makeover med et spekter av farger som skal forsterke budskap, kommunikasjon og tilhørighet. Nå skal vår kommunikasjon bli mer tydelig, det vil komme sterkere fram hvem av aktørene i Stormen som faktisk kommuniserer, om det er biblioteket, konserthuset eller samarbeidet Stormenkvartalet, sier Adrian.

Stormens visuelle profil skal synliggjøre bredden av det som ligger i Stormen.

Han forteller at det handler om å synliggjøre bredden av det som ligger i Stormen.

– Stormen inneholder så mange sjangre i sin helhet, og har ulike målgrupper. Nå har vi fått en visuell identitet som vil synliggjøre denne bredden gjennom farger og tydelighet, sier Adrian.

Fargepsykologi og følelser

Etter flere kreative prosesser kom det etterhvert fram at Stormen hadde et behov for flere strenger å spille på.

– Stormen er så mye og rommer så mange følelser. Alt fra å sitte stille å lese i ei bok i biblioteket med utsikt over havna til følelsesmessige store opplevelser i en konsertsal. Dermed kom ideen om en fargepalett som viser hele dette spekteret, hvor Stormens mangfoldighet gjenspeiles i sterke farger og kontraster, forteller daglig leder Brita Bjørnbakk i Riktig Spor.

Stormens mangfoldighet gjenspeiles i sterke farger og kontraster.

Hun forteller om psykologien i farger, og at hver enkelt farge påvirker mennesker følelsesmessig på forskjellige måter.

– Det er forsket på mennesker og effekten av farger. Sitter man i et rødt rom, så øker gjerne pulsen, som eksempel. I tillegg vet vi at bruk av bestemte farger uttrykker stemninger, følelser og sinnstilstand. Dermed kan Stormen bruke farger som understøtter det de ønsker å kommunisere ut til publikum, og det er en svært spennende og spenstig endring som nå er gjort, sier Bjørnbakk.

Større fleksibilitet

For leder Trud Berg i Stormen bibliotek ble de gamle fargene etterhvert litt statiske, og hun gleder seg nå til å kunne tenke litt annerledes i den visuelle kommunikasjonen fremover.

– Å leke med farger er fantastisk, og når alle nå har fått lik stedsanvisning knyttet til logoen – en for biblioteket, en for konserthuset og en for samarbeidet Stormenkvartalet, så gir det oss mye større tydelighet og fleksibilitet i kommunikasjonen, og vi kan tenke mer helhetlig, annerledes og ikke minst kreativt, sier Berg.

Både hun og Adrian er godt i gang med planlegging av både aktiviteter, festivaler og arrangement som kan gjøres i regi av samarbeidet Stormenkvartalet.

– Vi er i gang med en spennende samarbeidsprosess, og tydeligheten i hvem som kommuniserer hva blir viktigere nå en noen gang. Jeg ser fram til å ta i bruk den nye profilen, og etterhvert fortelle om arrangementene vi nå planlegger, sier Berg.

Status

Si hei til våre to nye medarbeidere i Mo i Rana!

Vi ønsker å gi en varm velkomst til vår nye medarbeider på Mo i Rana! Vi er begeistret for å ha de med på laget, og vi ser frem til å samarbeide og skape flotte resultater sammen. Velkommen til teamet!

Status

Vi tar bærekraft på alvor – nå er vi Miljøfyrtårn­sertifisert!

Vår satsing på bærekraft har naturlig resultert i økt fokus på miljøaspektet og FNs bærekraftsmål. Det er derfor gledelig å kunne fortelle at vi nå er sertifisert som Miljøfyrtårn.

Status

Nobl – ny totalkunde på Riktig Spor!

Nobl er pilotkunde på Riktig Spors bærekraftsatsing.

Vi bruker informasjonskapsler for å tilby deg en bedre brukeropplevelse. Les personvernvilkår.