Utvikling av merkevaren Nordland Taxi
Da Nordland Taxi kom til Riktig Spor hadde de et mål for øyet; merkevaren må styrkes. I en verden fylt med budskap og tilbud overalt, kan merkevareutforming være en avgjørende faktor for å skille seg ut og treffe målgruppen på riktig måte.
I Riktig Spor jobber vi med en fast prosess og struktur får å avdekket hvilke elementer i merkevaren som bør fremheves og kommuniseres. I slike prosesser involveres kunden sterkt, og med Nordland Taxi samarbeidet vi med en stor prosjektgruppe representert med mange av de ulike taxisentralene rundt om i fylket for å sikre god forankring. Slike prosesseer skreddersyr vi til alle kunder for å oppfylle deres forventninger.
I løpet av prosessen avdekkes mange viktige elementer for å sikre at budskapene som skal kommuniseres til markedet blir riktige. Vi gjennomgår verdier og visjon, hvilken posisjon man skal ta i markedet i forhold til konkurrentene, og hva man lover til markedet. Dette inkluderer en dypdykk i selskapets kjerneverdier og langsiktige mål for å skape en konsistent og sterk merkevarestrategi.
For Nordland Taxi ble dette en utvidet jobb hvor vi også vurderte de strategiske føringene for selskapet. Vi sørget for at alle parter var på «riktig spor» for å styrke selskapet på veien inn i fremtiden. Denne helhetlige tilnærmingen sikret at alle aspekter av selskapets merkevare og strategi var koordinert, noe som bidrar til en sammenhengende og kraftfull retning når markedsføringsinnsatsen skal gjøres. Dette omfattet alt fra intern kultur og verdier til eksterne markedsføringsaktiviteter, med sikte på å bygge en solid og fremtidsrettet merkevare.
Dette grunnarbeidet legger så premissene for hvordan merkevaren skal visualiseres. Dette er også en jobb utført av Riktig Spor, og du kan se arbeidet med logo og visuell identitet her.