Viktige stikkord for oss når vi utviklet identiteten var at det skulle være tøft, spennende og litt rampete. Målgruppen er barnefamilier med barn i 5-10 års alder. Vi ønsket ikke at merkevaren skulle fremstå for «sukkersøt», men heller kul og ekte. Inspirasjon til det visuelle utrykket er hentet fra surfe- og ekstremsportmerker.

Resultatet er en logo og identitet med skikkelig smell i, og som setter et tydelig visuelt spor etter seg.

Typografien er kul, typete og uttrykksfull. K-en i logoen er morsom og annerledes, og gir logoen akkurat den graden av tøff lekenhet som Arctic Kids ønsker å kommunisere.

Arctic Kids ønsket å dimensjonere for en merkeordning. For eksempel at en meny, et hotellrom eller en opplevelse kunne merkes som «godkjent av Arctic Kids». Løsningen ble et eget Arctic Kids-merke. Den neon-gule fargen og det enkle formspråket gjør det enkelt å se etter og kjenne igjen i bybildet, i brosjyrer eller på sosiale medier.

Fargene tar utgangspunkt i den spennende kontrasten mellom arktisk natur og barnas ofte knallfargede uteklær. Arctic kids har fått en uttrykksfull og gøy fargepalett om innbyr til kreativitet og lekenhet. Også er det ikke minst praktisk med neonfarget t-skjorte eller sekk, når du skal finne igjen den arktiske ungen din i skogen.

Emojis er helt riktig for målgruppen, og en fin måte å spinne videre på tommel opp-merket. Vi har satt opp et sett med emojis for Arctic Kids, knyttet til de ulike følelsene Arctic Kids ønsker å romme. Emoji-merkene passer perfekt på «merch» som caps, telefondeksel og vannflasker. Vi har også laget klistremerkeark og en brosjyre der barna selv kan klistre inn det merket de syns passet best til opplevelsen.

For et gøy prosjekt å jobbe med! Vi gleder oss til fortsettelsen!