DIPS

Rådgivning
Employer branding
Grafisk design
Animasjon

Del på Facebook
Del på Twitter

Kunden

DIPS AS er Norges ledende leverandør av e-helse. Deres pasientjournalsystem har over 100.000 daglige brukere og har en markedsandel på ca. 85 % i spesialisthelsetjenesten. DIPS har ca 300 medarbeidere fordelt på kontorer i Bodø (hovedkontoret), Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø samt virksomhet på Sri Lanka. Selskapet er i stor vekst og har behov for flere hundretalls nye årsverk i løpet av de kommende år, hovedsakelig utviklere.

Oppdraget

“Alt skal digitaliseres”. Behovet for utvikler-kompetanse er stor. Etterspørselen er større enn tilbudet og konkurransen er derfor knallhard blant de som trenger denne kompetansen. En av de som har behov for utviklere er DIPS. Hvordan kan DIPS fremstå som en attraktiv arbeidsgiver for jobbsøkende utviklere?

Løsningen

Riktig Spor ble engasjert til å finne en “rød tråd” i arbeidet deres med rekruttering. Dette har etterhvert utviklet seg til å omfatte en gjennomgang av deres employer brand, hvor vi har etablert en kommunikasjonsplattform og et overordnet budskap til bruk både internt i HR-sammenheng og eksternt i rekruttering.

DIPS utvikler programvarer som effektiviserer Helse-Norge. Løsningene bidrar til at helsepersonell kan frigjøre mer tid til omsorg og behandling, samtidig som de forbedrer kvaliteten i pasientbehandlingen og øker pasientsikkerheten. Det handler om å levere:

Resultatet

Med bakgrunn i kommunikasjonsplattformen og det overordnede budskapet, gjennomførte vi en konseptutvikling for å kunne ta dette videre i arbeidet med rekruttering utad. Uttaket av dette har materialisert seg til et nytt univers av superhelter der utviklere, konsulenter og ledere i DIPS er teamet bak virkelighetens helter i det norske helsevesenet. Konseptet spiller på at ingen superhelter redder verden alene. De alle trenger et team eller en sidekick. På samme måte som at Batman har Robin og Captain America har resten av The Avengers, så har Helse-Norge DIPS.

Riktig Spor har derfor utviklet en “figurbank” som består av ulike superhelt-karakterer, til bruk i utvikling av markedsmateriell. Med utgangspunkt i disse har vi blant annet levert animasjonsvideoer til bruk i presentasjoner, i sosiale medier og på web. Vi har også levert webannonser til bruk i rekrutteringskampanjer, moviepostere og roll-ups. I tråd med dette har vi også utviklet et malverk til bruk i stillingsannonser på rekrutteringsplattformen til Jobbnorge, med illustrasjoner, bilder og tekstbearbeiding med egen “tone of voice”.