Gå til hovedinnhold Gå til søk

Hops­gården

Hopsgården er en gård på Tverlandet som er drevet av fire glade matentusiaster. De dyrker jordbær, aronia og tindved, og lager honning.
De har fokus på nye løsninger for å dyrke bær, og de selger helt ferske produkter i sesong.

Produktene selges både til lokalbefolkninga på Tverlandet, og gjennom Rognan Hotell og Manshausen. Det er stor rift om kurvene når salgsboden settes opp 🙂

Med suksess kommer behovet for å uttrykke seg på riktig måte visuelt. Vi har derfor utviklet logo og identitet til Hopsgården. Med fokus på at dette er hyggelige folk med høy kompetanse på det de lager, og produktene deres har høy kvalitet. De er lokale og ekte, jordnære og de plukker all bæra selv. Nettopp dette måtte vi uttrykke i identiteten. De er moderne i komposisjon, myk og hyggelig i former og farger, og med en seriøs og gjennomtenkt helhet.

Logoen med sine seriffer og former gir et lite vink til fortiden på Hopsgården, og er sjarmerende og full av personliget. G og Å er bundet sammen med en fin liten ligatur som gir formen av to blader.

Kombinert med en fargepalett som er inspirert av både rosemaling, grønn nordlandsbunad og naturen selv, og en enkel og tydelig typografi, gir dette en identitet som er både leken og enkel, og som viser at det spirer og gror.

Og som ikke minst viser den entusiasmen og varmen Hopsgården har for produktene de lager.

  • Kunde Hopsgården
  • Årstall 2020

Kontakt

Har du spørsmål rundt arbeidet eller et spennende prosjekt på gang?

Vi bruker informasjonskapsler for å tilby deg en bedre brukeropplevelse. Les personvernvilkår.