Gå til hovedinnhold Gå til søk

Svømme­hallen kulturfabrikk

Svømmehallen kulturfabrikk ønsket en leken identitet, som også skulle være moderne og tidsriktig. De ønsket at logoelementene skulle kunne plukkes fra hverandre og lekes med av ungdommene som kommer til kulturfabrikken. Samtidig ønsket de at logoen skulle jobbe godt sammen med Svømmehallen Scenes logo, som holder til i samme bygg.

Svømmehallen kulturfabrikk har fått en identitet med moderne fonter, lekne former og i kule farger.

Fontene er de samme som Svømmehallen Scene. Tøffe og brutalistiske som kler byggets arkitektoniske stil. Fonten i logotypen er i samme familie: tykk, geometrisk, leken og beskåret.

Formene i logoens piktogram brukes som dekorelementer i alt grafisk materiell – for å live opp bakgrunner, sette tekst i fokus, markere elementer i bilder, fargelegge motiver i bilder eller illustrasjoner eller for å bygge bokstaver og nye former.

Kulturfabrikkens farger kommer i tre sett. Fargene er sterke, glade, kontrasterende og folkelige. Kulturfabrikken kan bruke disse settene for å nå ulike målgruppe, utrykke ulike typer budskap eller vise forskjellige stemninger. Fargesettene består av kontrasterende farger som hjelper budskapet med å stå ut.

  • Kunde Svømmehallen Kulturfabrikk
  • Årstall 2021

Logoen består av et navnetrekk støttet av et piktogram bestående av fire bølgende former som påvirkes formmessig av hverandre.

Identiteten består av tre fargesett som kan brukes til egendefinerte områder, målgrupper eller budskap.

Sorthvittbilder fargesettes ved hjelp av de grafiske elementene og profilfargene. Man kan fargelegge motiver i bildet, legge profilelementene over for å sette fokus på enkelte deler i bildet, eller legge løse profilelementer på bildet for å plassere tekst.

Kontakt

Har du spørsmål rundt arbeidet eller et spennende prosjekt på gang?

Vi bruker informasjonskapsler for å tilby deg en bedre brukeropplevelse. Les personvernvilkår.