Gå til hovedinnhold Gå til søk

Bodø Filmfestival

Ta fram popkornet og len deg tilbake!

Hver høst arrangeres Bodø Filmfestival. Festivalen hadde sin oppstart i 2017, med mål om å løfte og tilgjengeliggjøre kvalitetsfilm i Bodø. I år ønsket de å fornye det visuelle uttrykket.

Stikkord for festivalen er åpen, inkluderende og feelgood. Mange vil kanskje tenke at en filmfestival er litt nerdete og sær, men dette er ikke tilfelle for Bodø Filmfestival. Det blir laget utrolig mye god og tilgjengelig kvalitetsfilm i både Norge, Norden og resten av verden som vi aldri får se gjennom vanlig kino eller på Netflix.

Det var viktig for oss å fokusere på publikums opplevelse på kino, og unngå klisjeer som kamerautstyr, filmruller eller annen typisk kinosymbolikk. Hva er det beste med å gå på kino? Det er å bli oppslukt av filmen, mens man knasker popcorn.

  • Kunde Bodø Filmfestival
  • Årstall 2021

Logoen er tegnet med tykk og enkel strek, hvor popcornet er hovedrolleinnehaver. Ordbildet er satt i en enkel og litt condensed font som omfavner munnen og gir et lekent og hyggelig uttrykk. Hovedlogoen er en glad munn, men det er tegnet både sjokkert, trist og skummel munn.

En popcornspisende munn som symbol gir logoen et særpreg med en humoristisk vri. En håndtegnet logo gir et folkelig uttrykk, og for Bodø Filmfestival gjør dette at logoen er med på å fortelle at dette ikke er en eksklusiv festival for de få.

Takk til Bodø Filmfestival for dette morsomme oppdraget.
Vi gleder oss til kino og popcorn i oktober!

Kontakt

Har du spørsmål rundt arbeidet eller et spennende prosjekt på gang?

Vi bruker informasjonskapsler for å tilby deg en bedre brukeropplevelse. Les personvernvilkår.