Frem
Frem Bodø AS, tidligere Bodø Industri, er en institusjon i Bodø by å regne. Med en virksomhet som strekker seg tilbake til 1971, har Bodø Industri i snart 50 år sørget for å føre mennesker tilbake til arbeidslivet, og kan med stolthet stå bak sin egen visjon; “vi skaper arbeidstakere”.
“Hjemmesiden vår er utdatert og kommuniserer ikke godt nok hvem vi er og hva vi gjør”. Siden oppstarten i 1971 har mye endret seg for hva Bodø Industri en gang var. Å skape arbeidstakere har alltid vært en sentral del av virksomheten, men måten dette løses på, metodene, oppgavene og hvem de gjør det for har alltid vært, og er fortsatt i stadig endring.
Både navnet Bodø Industri og deres visuelle identitet var ikke lengre i tråd med oppdraget deres og hvem de ønsket å være. Tiden var derfor inne for et navnebytte. Kunden kom selv på det nye navnet FREM. Et navn som står for Fremtidsrettet, Respekt, Engasjement og Mangfold. Begreper som på en god måte oppsummerer oppdraget til bedriften.
Riktig Spor ble først engasjert til å utvikle en ny webside og til å hjelpe Bodø Industri med å finne en god måte å kommunisere det viktige budskapet til den riktige målgruppen på. Underveis i prosessen utviklet oppdraget seg til å omfatte utvikling av en ny visuell identitet i tillegg til ny webside.
Logoen kommuniserer giv, pågangsmot og beveger seg opp og frem. Fonten er kraftig og modig, og logoen har fått et særpreg og energi som skal reflektere det Frem står for. Fargepaletten er frisk, sterk og leken, og gir mange muligheter siden alle fargene kan brukes sammen. Den mørkeblå gir tyngde, den røde gir lidenskap og energi, mens den grønne gir friskhet.
Ved å bruke skrå former skaper man et umiddelbart blikkfang, og symbolikken med at logoen og innholdet på flatene beveger seg opp og frem er helt riktig.
Webside
Den er utviklet i publiseringsløsningen WordPress og er skreddersydd til formålet bak FREM. Designet er utviklet fra grunnen av med den hensikt å få fram budskapet og kunne gjengi identiteten i sin helhet. Designet er gjennomført og i henhold til den grafiske profilen. Målgruppen for nettsiden er både potensielle deltakere for arbeidsinkludering, disse skal enkelt finne informasjon om de ulike tilbudene og hvilke muligheter som finnes hos Frem. I tillegg til at potensielle deltakere enkelt skal finne informasjon og komme i kontakt med Frem, er det også ønskelig at potensielle kunder finne de produktene og tjenestene som Frem tilbyr som et resultat av å ha deltakere i arbeid. Takk til Frida Bringslimark for flotte bilder til websiden.
Vi takker Frem for et morsomt og givende oppdrag!