Omdømmeprosjekt for Mo i Rana
Det skjer store ting i Mo i Rana om dagen. Freyr etablerer Norges første batterifabrikk, og det skal bygges en ny storflyplass. Bare Freyr alene har behov for 1500 nye medarbeidere. For å lykkes må man tiltrekke seg flinke folk, både fra Norge og utlandet. Og reisen til Mo i Rana starter ofte digitalt.
Vi har vært så heldig å få jobbe med utvikling av kommunikasjonskonsept, visuell identitet og nettside. Her har det vært viktig å fremme det som gjør Mo i Rana unikt. Industrihistorien står selvsagt sentralt, den unike kulturen og ståpåviljen til ranværingene, og følelsen av en Klondyke-stemning.
Basert på et omfattende innsiktsarbeid gjennomført av Geelmuyden Kiese, utviklet vi konseptet City of Opportunity. En idé som er basert på at man kan forme sin egen fremtid i Mo i Rana. Og at en spennende by har mange muligheter.
Designløsningen er basert på dette. Fleksibel, funksjonell, drømmende og passe leken. De foranderlige og diffuse fargene symboliserer det ukjente. Logoen har nettopp det Mo i Rana har mye av – nemlig muligheter.
Identitetens hovedkanal er websiden. Her finner du en jobbportal, boligportal, aktivitetskalender, frivillighetsportal og ellers masse godt innhold som er nyttig for både de som bor i Mo i Rana nå, og fremtidige innbyggere. Alt finnes selvsagt på norsk og engelsk.