Dahl Fiskeri – logoevolusjon
Dahl Fiskeri hadde brukt samme logo i 34 år, og mye har skjedd i selskapet gjennom disse årene. Nå var tiden moden for en fornyelse. Det skulle ikke være en helt ny profil, men et redesign av den gamle.
Det mest identitetsbærende elementet i Dahl Fiskeris opprinnelige logo, var uten tvil det karakteristiske skjoldet i en skarp rødfarge med initalene H og D. Dette representerte datidens eiere som het Hansen og Dahl. I snart 20 år har rederiet kun vært eid av familien Dahl, og det var derfor naturlig å fjerne H’en i den nye logoen.
Vi beholdt formen på logoskjoldet, og tok med oss bølgesymbolikken videre. Resultatet ble et mer minimalistisk og moderne skjold, med en justert rødfarge og rene former.
Den nye fonten er crisp, stram og minimalistisk, med vide bokstaver. Vi har også fjernet AS fra logoen, noe som i seg selv er med på å gi et mer moderne sluttresultat.
Sekundærlogoen er helt ensfarget, og egner seg godt til flater der man av ulike årsaker ikke kan benytte seg av det røde skjoldet.


