Hi North!
Hi North – tidligere Naturlige Helgeland – er en regional turoperatør på Helgeland som ønsker å dele sin lidenskap for tur og naturopplevelser i nærområdet. De har 35 års erfaring fra reiselivet, og kan tilby mange spennende opplevelser som for eksempel via ferrata og zipline i Mosjøen, brevandringer og hundesledetur.
Problemstilling
I forbindelse med rebranding av merkevaren, fikk vi i oppgave å utvikle et nytt navn, ny visuell identitet og nytt kommunikasjonskonsept. Dette skulle så implementeres på flere ulike flater, inklusive web.
Nytt navn og konsept
Det nye navnet har dobbel betydning– hi/high – noe som gjør at man kan spille videre på navnet i øvrig kommunikasjon. Høyt oppe i nord har vi mye å by på, og naturopplevelsene er mange. Hei minner i det høye nord!
Hi Now!
Hi North brenner for gode opplevelser i naturen, og Hi Now handler om å leve i nuet og nyte øyeblikket. Akkurat her og nå.
Hi Future!
Gode opplevelser og minner skal ikke gå på bekostning av fremtiden. I Hi North er bærekraftig vekst et fokusområde.
Hi Respect!
Hi Respect! er Hi Norths bærekraftskonsept. Aktiviteter og opplevelsespakker hvor det blir tatt ekstra hensyn til bærekraft, blir merket med konseptlogo. På disse turene og aktivitetene er det tatt bevisste valg for å redusere utslipp og minimere påvirkning på miljø og natur.
Visuell identitet
I profilutviklingen har vi latt oss inspirere av friske og naturlige blå- og grønntoner, og sammen med en sprek og energifylt oransje, kommer Hi Norths identitet til syne. Hi North er leken og energisk, noe som har hatt alt å si for valg av farger, fonter og ikke minst logo. Hovedfonten er en solid og spenstig font som er lett å kjenne igjen, og gir et hint om Hi Norths energinivå. Snakkeboblene er en måte å implementere kommunikasjonskonseptet visuelt, og understreker den uformelle vennligheten og engasjement.
Den visuelle identiteten har naturligvis blitt implementert på den nye nettsiden – og universell utforming og responsivt design som tilpasser seg både mobil og desktop er en selvfølge.