Widerøe – Employer Branding og nettside
Utfordring/oppgave:
Widerøe er Bodøs største private arbeidsgiver, og rekrutterer hvert år en rekke nye medarbeidere innen ulike fagområder. HR-avdelingen hadde behov for å utvikle et tydelig arbeidsgiverløfte (Employer Value Proposition, EVP), et kreativt konsept som oppsummerer EVP’en og en nettside som formidlet dette, og kunne brukes til rekruttering.
Løsning:
For å finne det unike med å jobbe i Widerøe gjennomførte vi en rekke workshops og 29 dybdeintervjuer med medarbeidere fra ulike avdelinger. Basert på dette og en intern kreativ prosess kom vi frem til konseptet:
Med hjertet i lufta og beina på bakken.
Denne setningen har med seg essensen fra merkevaren til Widerøe, og innsikten fra HR og medarbeiderne. I tillegg ble det utviklet tekstkonsepter til de ulike arbeidsgiverløftene.
Nettsiden er utviklet i WordPress. Etter en omfattende strukturjobb for å få med alt innholdet ble den designet og programmert. Her er det integrasjoner fra rekrutteringsverktøyet Widerøe bruker, Gobi (egne filmer fra medarbeidere) og Instagram (FlyWiderøe). De ulike yrkesgruppene har fått egne undersider hvor det ligger tydelig informasjon om hvordan det f.eks. er å jobbe som pilot, og hva Widerøe kan tilby. Klikk deg gjerne inn og ta en titt på resultatet.