Med en primærmålgruppe som består av modige, tøffe folk mellom 20 og 40 år, ville vi at identiteten skulle være enkel, stram, moderne, litt tøff og litt rå.

Ideen med logoen kom av å tenke hele Helgeland, altså hele regionen, at man alle er omforent og er sammen om noe. Vi tilhører hverandre, alle kommunene er et «ledd» i det store bildet. Symbolet i logoen er derfor et bindeledd. Et bindeledd mellom kommuner, mellom bedrifter og mellom mennesker. En logo med plass til alle kommunene i regionen. Logoen er dynamisk og skalérbar – den tilpasser seg flaten den brukes på. Vi har laget fem forskjellige logovarianter, i størrelser fra Small til XX-Large. Logoen kan strekkes ut over hele flaten, både i høyden og bredden, og omfavner på den måten innholdet.

Identiteten ellers er moderne og industriell, tydelig og lett gjenkjennelig. Det er mye luft og rene flater. Typografien er enkel og moderne. Fargepaletten er fargerik med knalle neon-farger som grønn, oransje og sort, for å gi et levende og energisk uttrykk.

Nettside

Nettsiden er utviklet i publiseringsløsningen WordPress og er skreddersydd til formålet bak Heile Helgeland. Designet er utviklet fra grunnen av med den hensikt å få fram budskapet og kunne gjengi identiteten i sin helhet. Designet er gjennomført og i henhold til den grafiske profilen, uttrykt gjennom farger, komposisjon, elementer, ikoner, knapper og dynamisk logo. Og nettopp logoen kommer til sin fulle rett på websiden, der den endrer størrelse og posisjon etter hvor stor skjerm man har, om det er mobil, nettbrett eller desktop.

Logoen animeres når du ankommer forsiden, som en åpningsanimasjon og legger seg både øverst og nederst på siden. På denne måten strekker logoen seg fra topp til bunn, og omhandler nettopp “heile” Helgeland – innholdet er hele Helgeland.

Vi takker for et morsomt og interessant oppdrag!