Rekrutterings-kampanje for Husbanken
Husbanken tok kontakt med oss da de skulle etablere en helt ny avdeling i Bodø, og ønsket å rekruttere IT-utviklere. Det er mange som kjemper om de samme hodene, og Husbanken hadde behov for en kampanje som skilte seg ut og hadde stoppeffekt.
Vi startet prosessen i en workshop sammen med kunden hvor vi kartla følgende:
- Hvem er drømmekandidatene – definere personas
- Hva er unikt med å jobbe i Husbanken
- Hva kan vi tilby?
På denne kampanjen var det ikke budsjett til å lage en film, så vi måtte finne en kreativ løsning basert på bildemateriell som allerede eksisterte. Med bakgrunn i dette utviklet vi en animasjon basert på kjappe klipp hvor vi fikk sagt veldig mye på veldig kort tid. Kampanjen ble distribuert av Frantz mot aktuelle målgrupper.
Kampanjen ble en suksess! Den har i ettertid vært tilpasset Husbankens hovedkontor i Drammen, og brukt til rekruttering der. Ekstra morsomt var det også at den vant «Årets stillingskampanje» på Mot Nor konferansen i 2022.
I juryens begrunnelse sto det følgende:
«Vinneren har turt å satse. De visste at det er krevende å rekruttere systemutviklere. Målet var å etablere et IT-miljø i Bodø og ansette fire personer. Det er gjort grundig forarbeid, som hele kampanjen bærer preg av. De har snakket med målgruppen for å finne et godt budskap og vinkling. Riktig Spor og Frantz har bistått med materiell og spredning av kampanjen. Med solid budsjett og nasjonal målrettet annonsering i SoMe, programmatiske annonsekjøp og google søkeord har vinneren fått bred dekning og viktige treff i målgruppa. Etter kampanjen fikk seks personer tilbud om jobb, og fire ble ansatt.»