Gå til hovedinnhold Gå til søk

NaBo

Narvik Boligstiftelse var klar for fornyelse. Stiftelsen er Narvik Kommunes verktøy for å sørge for husrom til narvikinger merd utfordringer på boligmarkedet. For noen ytterst få er rusproblemer denne utfordringen og gjennom år har Narvik Boligstiftelse opplevd at navnet har blitt stigmatisert.

Nå er tilnærmet all boligmasse modernisert, økonomien er god og andelen utfordrende leietagere er svært lav. Man er kommunens desidert største aktør på boligmarkedet og har mange spennende planer for å utvikle selskapet videre.

Med en profil overmoden for utskiftning har Riktig Spor kommet med sin verktøykasse og hjulpet til med en skikkelig make-over. Vi har bidratt med nytt navn, ny logo, ny profil og ny nettside.

Vi startet prosessen med å gjennomføre en merkevareplattform. Vi har tatt tak i selskapets visjon, verdier og rasjonelle løfter til brukerne.

Til slutt landet vi på at det etterlatte inntrykket skal være: Et trygt hjem. Et smart hjem. Et godt hjem.

Et etterlatt inntrykk brukes som utgangspunkt i all kommunikasjon. Logo, fargevalg, fontbruk, navnevalg, tekst. Målet er at all kommunikasjon skal ha som mål å etterlate dette inntrykket hos alle som møter NaBo.

Vi startet med navnet. NaBo er både en forkortelse, men også et selvstendig navn. Tanken er å uttrykke at boliger og leietagere fra Narvik Boligstiftelse skal være en god nabo. Det skal kjennes trygt å ha en NaBo i nabolaget.

  • Kunde Narvik Boligstiftelse
  • Årstall 2019

Den mørkeblå fargen viser det stødige og trygge, mens de varme rødfargene hjelper NaBo å fremstå vennlige og hjelpsomme. I tillegg er bærekraft og optimisme en viktig del av NaBo, noe som grønnfargen symboliserer.

Logosymbolet brukes på mange ulike måter i de grafiske flatene og skaper en fleksibel og levende profil. Hjertet er brukt både i outline med farge, husene brukes også i en rekke for å understreke NaBo-navnet og bredden i både boliger og naboer.

Dette har vi tatt utgangspunkt i når vi har utviklet den grafiske profilen. Logosymbolet forestiller to nabohus som sammen danner et stilisert hjerte. NaBo skal være inkluderende og respektfull og hjertet symboliserer omsorgen NaBo har for sine beboere. Navnetrekket er tegnet med en karakteristisk N og runde hjørner på alle bokstavene. Dette gjør typografien mer vennlig og med det særpreget en logo fortjener. Samtidig er typografien stram og tydelig, for å balansere ut det mer lekne hjertet.

NaBos nettside skal være til hjelp for beboere og innflyttere. Sidene er tro til NaBos identitet, enkle å drifte, tilrettelagt flere språk, og inneholder et avansert filter for boliger.

Bolig-oversikten er trolig den viktigste funksjonen på nettsiden. Filteret gir besøkende mulighet til å søke opp tilgjengelige boliger etter størrelse, boligtype, pris, og mer. Boligene vises også på et dynamisk kart på forsiden, slik at besøkende raskt får en oversikt.

Nettsidene er bygget på WordPress, slik at alt fra vanlig innhold til boliger enkelt kan administreres gjennom en nettleser. Publiseringsverktøyet er skreddersydd for en enkel hverdag, med innebygd veiledning for drift og publisering.

Sidene er naturligvis responsiv til alle flater, slik at innholdet er tilgjengelig for alle besøkende. Du kan se NaBos nye nettsider her.

Kontakt

Har du spørsmål rundt arbeidet eller et spennende prosjekt på gang?

Vi bruker informasjonskapsler for å tilby deg en bedre brukeropplevelse. Les personvernvilkår.